Sigetov memoriál

15.11.2016 09:39

Veľa krát sa stane že keď si niekto príde po šteniatko, o kom si myslím že ide do výborných rúk postupne sa dozviem že opak je pravdou a veľmi ľutujem svoje rozhodnutie. No keď som dávala maličké uštekané šteniatko do rúk Ing.Mária Perinaja, ktorý nemal dosiaľ žiadne skúsenosti so psami, nemala som najmenšie tušenie kam to až spolu dotiahnu. To že sa rozhodol pre welšíka bolo pre mňa prekvapujúce, keďže sme spolu študovali a vedela som že si plánuje zaobstarať psíka Slovenského kopova.

      Výber plemena zmenil po tom ako sme spolu absolvovali spoločnú poľovačku kde som mala moju Reinu a videl ju pracovať. Už po tej poľovačke som sa cítila hrdá že pri takom zastúpení plemien najmä kopovov ho prácou očaril malý chlpatý welšík :-) no to som ešte stále nevedela že svoje rozhodnutie myslí tak vážne.

      O pár mesiacov sa fenke narodili šteniatka a po pár týždňoch jedno naozaj cestovalo do Dolného Kubína k Máriovi. Psík sa volal Cerdo z Chrástkovej no Mário ho od začiatku volá HEKTOR.

      Dnes má Hektor tri roky. Stal sa TOP TERIÉROM 2015 v kategórii VÝKON a tento víkend absolvoval Memoriál Františka Sigeta! Hektor je vôbec prvý welšteriér ktorý sa dostal na najväčšie vrcholové podujatie duričov! A teda musím povedať vôbec sa tam nestratil. Prikladám rozhodcovskú tabuľku. Nebyť nižšej hlasitosti na stope výsledky mohli byť iné ale aj tak sú výborné.

Hektor je jediný pes ktorý absolvoval všetky tri disciplíny : vodenie na remeni, správanie sa na stanovišti a odloženie bez remeňa. Ako jediný mal z disciplín na stope všetky štvorky: čuch, stopa, správanie sa pri kuse.

Stopu vypracoval ako vodič no zhasnuté prasiatko na koci krásne hlásil. V obore si tiež počínal výborne keďže mal jednu z najlepších prác v oplôtku a ešte spravili s Máriom pekné predstavenie keď po uplynutí časového limitu odvolal Hektora jedným písknutím, na čo Hektor poslušne pribehol a predsadol pred majiteľa - vyslúžil si tým aplauz korony.

Neviete si predstaviť aká som hrdá na ich výkon. A hlavne šťastná že sa psík dostal do takých rúk.

Mário ďakujem a ešte raz GRATULUJEM!